Monday, September 7, 2009

ဩကာသ အဓိပ္ပါယ် ရှင်းလင်းချက်

ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် အများစုကိုပေါ့ အမှတ်တမဲ့ မေးကြည့်ရင် ဩကာသ ဆိုတာ ဘာအဓိပ္ပါယ်လဲ လိုက်မေးကြည့်တဲ့အခါ တော်တော်များများက နှုတ်ကသာ ဆိုနေကြတယ် မေးလိုက်ရင် အင်း အဲ ဖြစ်ပြီး မပြောတတ်ကြဘူးဗျ အဲဒါ ဦးဇင်း လူတော်များများကို မေးကြည့်ပြီးပြီ အမှုမဲ့ အမှတ်မဲ့ပဲ နေကြတာများတယ် အထဲက အဓိပ္ပါယ်တွေ တစ်ခုချင်းလိုက်မေး တကယ်ကို မသိကြတာကများတယ် သိအောင်လည်း မလုပ်ကြဘူး ဘုရားရှိခိုးရင် ပါးစပ်ကဆိုပြီး ရှိခိုးလိုက်ကြတာပဲ အဓိပ္ပါယ်ကို သဲသဲကွဲကွဲ သိအောင် မလုပ်ကြဘူး အပြစ်တင်ချင်လို့ မဟုတ်ပါ ဒီအခြေခံလေးတော့ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် တစ်ယောက်အနေနဲ့ သိထားသင့်တာပေါ့ ဘာသားခြားပုဂ္ဂိုလ် တစ်ယောက်ယောက်ကများ လာမေးလို့မှ ပြန်မပြောနိုင်ရင် ရှက်ဖို့လည်းကောင်းတယ် မိဘဖြစ်သူတွေကလည်း ကိုယ့်ကလေးကို သင်ပေးတဲ့အခါ ငယ်စဉ်ကတည်းက အဓိပ္ပါယ်ကိုပါ နားလည်အောင် သင်ပြပေးသင့်တယ် အဓိပ္ပါယ်ကို နားလည်မှ ဘုရားရှိခိုးရတာ ပိုပြီး ကုသိုလ်တိုးပေမပေါ့ဗျာ ပေါ့ပေါ့တန်တန်ပဲ သဘောမထားကြပါနဲ့နော် ကဲ မှတ်ကြရအောင် ~ ရှိခိုးခန်း ~ "သြကာသ…သြကာသ….သြကာသ ကာယကံ၊ ၀စီကံ ၊ မနောကံ၊ သဗ္ဗ ဒေါသ ခပ်သိမ်းသော အပြစ်တို့ကို ပျောက်ပါစေခြင်း အကျိုးငှာ၊ ပထမ ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ၊ တစ်ကြိမ်၊ နှစ်ကြိမ် ၊ သုံးကြိမ် မြောက်အောင် ၊ ဘုရားရတနာ၊ တရားရတနာ၊ သံဃာရတနာ ရတနာ မြတ်သုံးပါးတို့ကို ၊ အရို အသေ အလေး အမြတ် လက်အုပ်မိုး၍ ရှိခိုးပူဇော် ဖူးမြော်မာန်လျှော့ ကန်တော့ပါ၏ ရှင်ဘုရား" ~ ဆုတောင်းခန်း ~
ကန်တော့ ရသော ကောင်းမှုကုသိုလ်ကံ စေတနာတို့ကြောင့် အပါယ်လေးပါး ၊ ကပ်သုံးပါး ၊ ရပ်ပြစ် ရှစ်ပါး၊ ရန်သူမျိုးငါးပါး ၊ ဝိပတ္တိတရားလေးပါး၊ ဗျသန တရားငါးပါး - တို့မှ အခါ ခပ်သိမ်း ကင်းလွတ် ငြိမ်းသည် ဖြစ်၍ မဂ်တရား ဖိုလ်တရား နိဗ္ဗာန် ချမ်းသာတရားတော်မြတ်ကို ရပါလို့၏ အရှင်ဘုရား " +++
~ အဓိပ္ပါယ်ရှင်းလင်းချက် ~ သြကာသ => ခွင့်ပြုတော်မူပါ ၊ ရှိခိုးကန်တော့ ခွင့်ပြုရန် ခွင့်တောင်းခြင်းဖြစ်ပါတယ် ရိုသေမှုကို အလေးအနက် ပြုလိုသောကြောင့် သုံးကြိမ်ရွတ်ဆိုရတာပါ ကာယကံ => ကိုယ်ဖြင့် ပြုလုပ်သော အမှု ၀စိကံ => နှုတ်ဖြင့် ပြောဆို သော အမှု မနောကံ => စိတ်ဖြင့် ကြံစည်သော အမှု သဗ္ဗဒေါသ=> ခပ်သိမ်းသော အပြစ်။ ခပ်သိမ်းသော အပြစ်တို့ကို ပျောက်ပါစေခြင်းအကျိုးငှာ (ရတနာသုံးပါးနှင့် မိဘ ဆရာသမားတို့ကို ကိုယ်အမူအရာဖြင့် ပြစ်မှားခြင်း ၊ နှုတ်အပြောအဆိုဖြင့် ပြစ်မှားခြင်း စိတ်ကူး အကြံအစည်ဖြင့် ပြစ်မှားခြင်း တို့တွင် တစ်စုံ တစ်ခုသော ပြစ်မှားခြင်း ရှိခဲ့သော် ထို အပြစ်တို့ ကို ပပျောက် လျော့ပါးသွားစေရန် တောင်းပန်ကန်တော့ခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ အရိုအသေ အလေးအမြတ် လက်အုပ်မိုး၍ => လက်ဝါးနှစ်ဘက် ကို ပန်းကြာငုံကဲ့သို့ စုံညီပြုကာရှိခိုး => အရိုအသေ ပြုသည် " ရှိခိုးခြင်း (၃) မျိုး " လက်အုပ်ချီ၍ ထိခြင်း ငါးပါးဖြင့် ရှိခိုး ခြင်း ကို ကိုယ်ဖြင့် ရှိခိုးသည် မည်၏ ။ ရတနာသုံးပါး တို့၏ ဂုဏ်တော်များကို နှုတ်ဖြင့် ရွတ်ဆို ၍ ရှိခိုးခြင်း ကို နှုတ်ဖြင့် ရှိခိုးသည် မည်၏ ။ ရတနာသုံးပါး ၏ ဂုဏ်တော်များကို စိတ်ဖြင့် အဖန်ဖန် အောက်မေ့ ဆင်ခြင် ခြင်းကို စိတ်ဖြင့် ရှိခိုးသည် မည်၏ ။ ပူဇော် => တစ်စုံ တစ်ခုပေး၍ အလေးအမြတ် ပြုသည် ပစ္စည်းဖြင့် ပူဇော်ခြင်း ၊ တရားဖြင့် ပူဇော်ခြင်း ဟူ၍ ပူဇော်ခြင်း (၂) မျိုး ရှိသည် ၊ ပရိတ် ပဌာန်း စသည် ရွတ်ဖတ်၍ပူဇော်ခြင်းသည် တရားဖြင့် ပူဇော်ခြင်းဖြစ်၏ ။ ဖူးမြော် => ပကတိ မျက်စိဖြင့် မြင်တွေ့ခြင်း ၊ ဥာဏ်မျက်စိ ၌ ထင်ရှားပေါလွင်အောင် အာရုံပြု ခြင်းဟူ၍ (၂)မျိုးရှိသည်။ မာန်လျှော့ => မာန်မာန ကို လျှော့ချခြင်း၊ မိမိသည် ရတနာသုံးပါးအောက် နိမ့်ကျသည်ဟု ယူဆပါမှ ရှိခိုးကန်တော့ နိုင်သည် ကန်တော့ပါ၏ အရှင်ဘုရား ~ ~~~ဒီနေရာမှာ ရှိခိုးခြင်းအခန်းပြီးပါပြီ ~~~
နောက်မှ ဆုတောင်းခြင်းကိစ္စကို ဆက်ဆိုကြပါတယ် ကန်တော့ရသော ကောင်းမှုကုသိုလ်ကံ စေတနာတို့ကြောင့် (ဒီနေရာမှာ တချို့တော်တော်များများ နှုတ်ကျိုးနေကြတယ် ကန်တော့ရသော အကျိုးအားကြောင့်ဆိုပြီး မှားယွင်းစွာ ရွတ်ဆိုနေကြပါတယ် ကန်တော့ခြင်းဟာ အကျိုးမဟုတ်ပါဘူး အကြောင်းပါ ဗုဒ္ဓဘာသာမှာ အကြောင်းကြောင့်ပဲ အကျိုးဖြစ်ပါတယ် အကြောင်းတရားကင်းသော အကျိုးတရားဆိုတာ မရှိပါဘူး) ကန်တော့တဲ့ အခါ ၀န်ချတောင်းပန်တဲ့အခါမှာ အပြစ်ရှိ၍ ကန်တော့ခြင်း နှင့် ကုသိုလ် ရလို၍ ကန်တော့ခြင်း ဟူ၍ နှစ်မျိုး ရှိပါသည်။ +++
အပါယ်လေးပါး => (ချမ်းသာကင်း၍ ကုသိုလ်ပြုခွင့် မရသော အရပ်လေးမျိုးကို အပါယ် ၄ ပါးလို့ ခေါ်ပါတယ်~) ၁။ ငရဲ = ငရဲထိန်း၊ ငရဲမီး တို့ဖြင့် အမြဲညှဉ်းပန်း နှိပ်စက်ခံနေရသောဘုံ။ ၂။ တိရိစ္ဆာန် = မဂ်ဖိုလ် မရနိုင်ဘဲ ဖီလာ ကန့်လန့် သွားတတ်သော သတ္တဝါ တို့၏ ဘုံ။ ၃။ ပြိတ္တာ = စားရမဲ့ ၀တ်ရမဲ့ ခိုကိုးရာမဲ့ ဖြစ်နေသူတို့၏ဘုံ၊ ၄။ အသူရကာယ်= ပြိတ္တာများထက်ပို၍ ဆင်းရဲငတ်ပြတ်သောဘုံ၊ ကပ်သုံးပါး = > (ဘေးအန္တရာယ် ကျရောက်နေသော အချိန်ကာလ (၃) မျိုးကို ကပ်သုံးပါးလို့ ခေါ်တယ် ) ၁။ ဒု ဗ္ဘိက္ခ န္တရကပ် = (ဒုဗ်ဘိတ်ခန်တရကပ် ဟု ဖတ်ရမည် ) ငတ်မွတ်ခြင်း ဘေးဆိုက်ရောင်သော ကာလ။ ၂။ သတ္ထ န္တ ရကပ် = (သတ်ထန်တရ ကပ် ဟု ဖတ်ရမည်) လက်နက်ဘေး၊ စစ်ဘေး ဆိုက်ရောက်နေသော ကာလ ၃။ ရောဂ န္တရကပ် = (ရောဂန်တရ ကပ် ဟုဖတ်ရမည် ) ကူးစက်ရောဂါ ဘေး အန္တရယ် ဆိုက်ရောက်နေသော ကာလ (ယခုခေတ်ကာလတွင် ပေါ်ပေါက်တတ်သော H1N1 , ဆားရောဂါကဲ့သို့ ကူးစက်မှုမြန်ပြီး လူကို အမြန်သေစေနိုင်သော ရောဂါမျိုးတို့ကို ဆိုလိုသည်) ရပ်ပြစ်ရှစ်ပါး = > (အပြစ်ရှိ သော အရပ် (၈) မျိုး ) ၁။ ငရဲဘုံ ၂။ တိရစ္ဆာန်ဘုံ ၃။ ပြိတ္တာဘုံ ၄။ အ ရူပ ဗြဟ္မာ ဘုံ (ရုပ်မရှိ) ၊ အသညာသတ်ဘုံ (နာမ်မရှိ) ၅။ ပစ္စ န္တရစ် = တိုင်းစွန်ပြည်ဖျား လမ်းပန်းခက်ခဲသော အရပ်၊ လူရိုင်း ဒေသ၊ မဖွံ့ဖြိုးသောနိုင်ငံ ဥပမာ = မြန်မာပြည် ၆။ မိစ္ဆာဒီဌိ = မှားယွင်းသော အယူဝါဒရှိသူ၊ ၇။ ဒုပဗည = ဥာဏ်မွဲ၍ လူစဉ်မမီသူ ၈။ သာသနာပကာလ = ဘုရားမပွင့်သော အခါ ။ ဤ အရပ်တို့ ၌ ဖြစ်လာသူများသည် မြတ်စွာဘုရား ၏ တရားတော်များကို နားကြားခွင့် မရ ၊ နာကြားရလျှင်လည်း အဓိပ္ပါယ်မသိ ကြချေ။ ရန်သူမျိုး (၅) ပါး => ရေ ၊ မီး ၊ မင်း ၊ သူခိုး ၊ အေမြခံသားဆိုး သမီးဆိုး ။ * ရေလွှမ်းမိုးသော ဘေးရန် ၊ * မီးလောင်ခြင်း ဘေးရန်၊ * မင်း ~ ရာဇ၀တ်ပြစ်ဒဏ် ခံရခြင်း ဘေးရန် ၊ (မင်း ကို ရန်သူ ၅ ပါးအတွင်းထည့်ထားခြင်းသည် ဥပမာအားဖြင့် မိမိပိုင်ဆိုင်ထား အိမ်ခြံမြေ စည်းစိမ်ဥစ္စာတို့သည် ဂရမ်ပိုင် - ဘိုးဘွားပိုင်ဖြစ်စေကာမူ အချိန်မရွေး သိမ်းယူနိုင်၏ မိမိရှာသမျှကို တိုင်းပြည်အုပ်ချုပ် မင်းလုပ်သူမှ အချိန်မရွေး ဖျက်ဆီးနိုင်သောကြောင့် ဖြစ်သည် ) * ခိုးဝှက် လူယက်ခြင်းခံရသော ဘေးရန် ၊ * မိဘ ပစ္စည်း ကို ဖြုန်းတီး၍ မိဘကို နှိပ်စက် တတ်သော သားဆိုး၊ သမီးဆိုး ဘေးရန်တို့ ဖြစ်သည်~ ဝိပတ္တိ တရား (၄) ပါး = > (ဖောက်ပြန်ချွတ်ယွင်းခြင်းတရားကိုဝိပတ္တိ ဟု ခေါ်သည် ) ၁။ ဂတိဝိပတ္တိ = လားရာဂတိ ဖောက်ပြန်ခြင်း ၊ အပါယ်ဘုံ၌ဖြစ်ခြင်း။ ၂။ ဥပဓိဝိပတ္တိ = ရုပ်ဖောက်ပြန်ခြင်း၊ ရုပ်ဆင်း အင်္ဂ ါ ချို့တဲ့ခြင်း ၊ ၃။ ကာလဝိပတ္တိ = ခေတ်ပျက်ခြင်း။ တရားဥပဒေဖြင့် အုပ်ချုပ်မှုကင်းမဲ့သော အခါကာလ ၄။ ပယောဂဝိပတ္တိ = အားထုတ်မှု မမှန်ကန်ခြင်း။ အကုသိုလ် အမှုများ၌ အားထုတ်ခြင်း ၊ အပြစ်ကျူးလွန်ခြင်း ~ ( ဥပမာ - အရက် ဘီယာ သောက်နေတဲ့ပုံကို ဂုဏ်တစ်ခုလို သတ်မှတ်ပြီး ဓာတ်ပုံရိုက်ကာ ဖေ့ဘုတ်ပေါ်တင်၍ အကုသိုလ်အမှုကို ကောင်းသည်ဟု ထင်ကာ ကြွားဝါနေကြခြင်း ) ဗျသနတရား (၅) ပါး = > (ပျက်စီးခြင်း တရား ၅ မျိုး) ၁။ ဥာတိဗျသန = ဆွေမျိုး ပျက်စီးခြင်း ၂။ ဘောဂဗျသန = စည်းစိမ် ဥစ္စာပျက်စီးခြင်း ၃။ ရောဂဗျသန = ရောဂါ နှိပ်စက်၍ ပျက်စီးခြင်း ၄။ သီလဗျသန = အကျင့်သီလ ပျက်စီးခြင်း ၅။ ဒိဌိဗျသန = အယူလွဲမှား ၍ ပျက်စီးခြင်း သီလ ဗျသန နှင့် ဒီဌဗျသန သည် ဤ ဘ၀၌ သာမက နောင်ဘ၀များစွာ တို့ ၌ လည်း ဆင်းရဲခြင်း ကိုဖြစ်စေသည် အပါယ်သို့ ကျရောက်စေနိုင်သည် မဂ်တရား => လောဘ ဒေါသ မောဟ စသော ကိလေသာကို ပယ်သက်၍ နိဗ္ဗာန် သို့ သွားရောက်ကြောင်း ဖြစ်သော တရားလမ်း သောတပတ္တိမဂ် ၊ သကဒါဂါမိမဂ် ၊ အနာဂါတ်မိမဂ်၊ အရဟတ္တမဂ် ဟူ၍ မဂ် ( ၄ )ပါး ရှိပါသည်။ ဖိုလ်တရား = > ( မဂ်၏ အကျိုးတရား ) နိဗ္ဗာန် ချမ်းသာကို ခံစားစေနိုင်သော ဥာဏ်၊ သောတာပတ္တိဖိုလ်၊ သကဒါဂါမိဖိုလ်၊အနာဂါမိဖိုလ်၊ အရဟတ္တဖိုလ် ဟူ၍ ဖိုလ် (၄) ဖိုလ် ရှိပါသည်။ နိဗ္ဗာန် => လောဘ၊ ဒေါသ၊ မောဟ စသော ကိလေသာတို့ ကုန်ရာ ဖြစ်၍ ထာ၀ရ ငြိမ်းအေးချမ်းသာသောဘုံဌာန ~ ချမ်းသာ တရားတော်မြတ်ကို ရပါလို၏ အရှင်ဘုရား ~ ဤကဲ့သို့ ကန်တော့ခန်း နှင့် ဆုတောင်းခန်း နှစ်မျိုးခွဲ၍ ရှိခိုးကန်တော့ကြခြင်းဖြစ်ပါသည် ~~~ အဓိပ္ပါယ်ကို ရှင်းလင်းစွာ သဘောပေါက်၍ ကြည်ညိုသဒ္ဓါပွါးကာ ရှိခိုးပူဇော်နိုင်ကြသော သူတော်ကောင်းများ ဖြစ်ကြပါစေ @@@ သျှင်သာမိ ~ မုံရွာ https://shinsami.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

ဂုဏ်သိက္ခာရှိရှိ ပညာရှင်ဆန်ဆန် အပြုသဘောဆောင်တဲ့ comment ပေးမယ်လို့
သင့်ကို ယုံကြည်ပါသည်၊