ဗုဒ္ဓသာသနာကို ဘယ်သူတွေ ဖျက်ဆီးနိုင်သလဲဆိုတာကို ပဏာမအနေနဲ့ တင်ပြလို၏။
ဗုဒ္ဓသာသာနာကို အခြားဘာသာခြားတွေအနေနဲ့ ဖျက်စီးဖို့ဆိုတာ တကယ်တော့ မလွယ်ကူချေ။
အယောင်ဆောင် အမည်ခံ ဗုဒ္ဓဘာသာတွေက ဖျက်စီးမှသာလျှင် သာသနာပျက်ဖို့ရန် လွယ်ကူ
ကြောင်း ရှေးဦးစွာ သိထားသင့်ပေသည်။ ဥပမာအားဖြင့် ဇမ္ဓူရာဇ်ရွှေစင်ကို ကျောက်သံပတ္တမြားက
ဖျက်ဆီးလို့မရနိုင်သလို အဲဒီကျောက်သံပတ္တမြားကိုလည်း
ဇမ္ဓူရာစ်ရွှေစင်က အမျိုးမတူသည့်အတွက်ကြောင့် ဖျက်စီးလို့မရနိုင်ပေ။
ဇမ္ဓူရာစ်ရွှေစင်အစစ်ကိုတော့ အဲဒီရွှေနဲ့တူတဲ့ ဇမ္ဓူရာစ်ရွှေအတုကပဲဖျက်လို့ရသလို
ကျောက်သံပတ္တမြားအစစ်ကို လည်း ကျောက်သံပတ္တမြားအတုကပဲ ဖျက်စီးလို့ရနိုင်ပေ၏။
အတုဆိုတာမျိုးသည် အစစ်နဲ့ခွဲခြားလို့တော်တော်နဲ့မရကောင်းသောကြောင့်ပင်။
ထို့အတူသာလျှင် စာရေးသူတို့၏ ဗုဒ္ဓဘာသာအစစ်ကို ဗုဒ္ဓဘာသာအတုအယောင်တွေက
ဖျက်စီး၍ ရနိုင်ကြောင်း ကောင်းကောင်း သတိချပ်သင့်ပါ၏။
စာရေးသူ ယခုတင်ပြလိုသော အကြောင်းအရာသည် မြန်မာပြည်တွင်းက
သာသနာကို ဖျက်စီးနေသော မိုးပြာဂိုဏ်း အကြောင်းကို အသေးစိတ်
တင်ပြလိုသောကြောင့် ဤသို့ ဆိုရခြင်း ဖြစ်ပါ၏။ မိုးပြာဂိုဏ်းအကြောင်းကို
သိသူလည်း ရှိပါလိမ့်မည်၊ မသိသူလည်း ရှိနိုင်ပါသေးသည်။
မိုးပြာဂိုဏ်းအကြောင်းနှင့် ပတ်သက်၍ လွန်ခဲ့သော နှစ်တွေက အင်တာနက်စာမျက်နှာ
များပေါ်တွင် အများအပြား ဖြန့်ဝေခဲ့ဘူးပါ၏။
မိုးပြာဂိုဏ်းခေါင်းဆောင် ဦးဉာဏအား သက်ဆိုင်ရာမှ အရေးယူပြီးသည့်
နောက်ပိုင်း ငြိမ်သွားလောက်ပြီဟု ထင်မိသောကြောင့် နောက်ပိုင်းတွင် မိုးပြာနှင့် ပတ်သက်၍ ဘာမှ
မရေးဖြစ်ခဲ့ပေ။ ယခုအခါ လူအများဆုံးအသုံးပြုနေသော ဖေ့စ်ဘုတ်စာမျက်နှာများပေါ်တွင်
မိုးပြာဦးဉာဏ ၏ အပေါင်းပါတို့သည် သူတို့၏ ဝါဒဆိုးကို ဘုန်းကြီးနာမည်ဖြင့်လည်းကောင်း၊
အမျိုးမျိုးတို့ဖြင့် အင်တာနက်ပေါ်မှ ဘာသာရေး စိတ်ဝင်စားသူများကို စည်းရုံးသိမ်းသွင်း
နေသည်ကို တွေ့ရှိရသောကြောင့် မိစ္ဆာတို့၏ စည်းရုံးသိမ်းသွင်းနေမှု့အကြောင်းကို
သိစေရန် တင်ပြရခြင်း ဖြစ်ပါသည်။
စာရေးသူ တင်ပြသော အကြောင်းအရာများတွင် လိုအပ်ချက်များ ရှိနေမည်ဆိုပါက
ဖေ့စ်ဘုတ်ပေါ်တွင် ရှိနေကြသော သံဃာတော် အပေါင်တို့အနေဖြင့် ညီရင်းအကိုပမာ
သဘောထား၍ ပြုပြင်ပေးတော်မူကြပါရန် အထူးလျှောက်ထားလိုပါ၏။
ထို့အတူ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်များမှလည်း သာသနာဖျက်နေသော မိုးပြာဝါဒ အကြောင်းကို
ဆက်လက်၍ မပြန်ပွါးစေဖို့ရန် အခြားသော ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်များအား သိစေရန်အလို့ငှါ
ရှယ်ယာ၍လည်းကောင်း၊ ကော်ပီကူး၍လည်းကောင်း ဖြန့်ဝေပေးကြဖို့ မေတ္တာရပ်ခံလိုပါ၏။
မိုးပြာဂိုဏ်းကို တည်ထောင်သူ ဦးဉာဏ၏ သမိုင်းနောက်ခံ
လွန်ခဲ့သည့်ကာလ (၂၈) နှစ်က ဦးဉာဏသည်
စစ်ကိုင်းတိုင်း မင်းကွန်း ရွှေမြင်တင်တောင်မှာ နေထိုင်သူဖြစ်ပါသည်။
ဈာန်ရပုဂ္ဂိုလ်၊ ပဋိသမ္ဘီဒါရ ရဟန္တာ စသည်ဖြင့် ကြွားဝါကာ တရားဟောခဲ့သူဖြစ်ပါသည်။
ထိုအကြောင်းကို ကြားသိကြသဖြင့် နိုင်ငံတော် သံဃနာယကအဖွဲ့ကြီးကပင် စစ်ကိုင်းတိုင်း
သာသနာရေးမူး ဥိးစိုးမြင့် က စွဲဆို၍ စစ်ကိုင်းမြို့နယ် သံဃနာယက သို့ တင်ခဲ့သည်။
ဦးဉာဏ နှင့် ဦးဂုဏ တို့နှစ်ပါး ရှုံးခဲ့ကြပါသည်။ တစ်ဖန် သူတို့ကပင် တိုင်းသို့တက်ခဲ့ကြသည်။
တိုင်းမှာလဲ သူတို့ပင် ရှုံးကြပြန်သည်။
တစ်ဖန် ဗဟိုဌာန ဟု ဆိုရမည်ဖြစ်သော နိုင်ငံတော်သံဃမဟာနာယက ထံသို့
သူတို့ကပင် စောဒနာ တင်ကြလျက် “သာသနာရေး လျှောက်ထားတောင်းဆိုလွာ”
အမည်ဖြင့် စတင်၍ မြို့နယ်နှင့်တိုင်းတို့က
ဆုံးဖြတ်ချက်ကို ပြင်ဆင်ပေးရန်တောင်းဆိုခဲ့ကြသည်။
နိုင်ငံတော်မှာလဲ သူတို့ပင် ရှုံခဲ့၍ ထောင်သုံးနှစ် ကြခဲ့ပါသည်။
နိုင်ငံတော် သံဃနာယကဆရာတော် ဘဒ္ဒန္တမာနိတသီရိဘိဝံသထေရ် ၏ မိန့်ကြားချက်အရ
သိရသည်မှာ (၁၉၈၃-၁၉၈၆ ခုနှစ်က ဝိနည်းဓမ္မကံ
(၉/၁၁)ဖြင့် တရားစွဲခံရပြီးကတည်းက ပြတ်ပြတ်သားသား
အရေးယူဖို့ စီရင်ခဲ့ရာတွင် တိပိဋကဓရ မင်းကွန်းဆရာတော်ကြီးက မေတ္တာရပ်ခံမူကြောင့်
ထောင်သုံးနှစ် မျှဖြင့် ပြီးသွားရခြင်းပင် ဟူ၍ ဖြစ်ပါသည်။
၁၉၉၁-၁၉၉၈ ခုနှစ်တွင် ထေရဝါဒအတွင်းမှ ဂိုဏ်းသီးသန့်ထောင်မူဖြင့် ထောင် (၁၀) နှစ်
ကျခဲ့ပါသည်။ လျှော့ရက်တို့ဖြင့် ထောင်ရှစ်နှစ်ကျခံပြီး ထွက်လာပြီးနောက်တွင်
ပစ္စုပ္ပန်ကမ္မဝါဒ ဗုဒ္ဓဘာသာ အမည်ခံလျက်
ဂိုဏ်းထူထောင်ပြီး မိုးပြာဝါဒကို စွန့်လွတ်ခြင်း မရှိဘဲ ဆက်လက်၍ ဝါဒဖြန့်နေမှု့ကြောင့်
၂၀၁၀ ခုနှစ် ဖေဖေါ်ဝါရီလတွင် ပုဒ်မက ၂၉၅ (က)၊
၆/၉၀၊ ၂၀/၉၀ ဝိနိစ္ဆယကာကွယ်စောင့်ရှောက်ရေးဥပဒေ၊
ဂိုဏ်းသစ် မထောင်ရန် ပြဋ္ဌာန်းထားသော သံဃအဖွဲ့အစည်းဆိုင်ရာ စည်းမျဉ်းဥပဒေ တိုဖြင့်
ယခု မြစ်ကြီးနားထောင်တွင် ထောင်ဒဏ် အနှစ် ၂၀ နဲ့ ၆ လ ကျခံနေကြောင်း သိရပါသည်။
မိုးပြာဝါဒ၏ အယူအဆများ
ဦးဉာဏသည် ထေရဝါဒဗုဒ္ဓဘာဝင်တို့ လိုက်နာရမည့် အနိမ့်ဆုံးဖြစ်သော
ငါးပါးသီလကိုပင် ရစရာမရှိအောင် ဖျက်ဆီးထားပါသည်။
ပါဏာတိပါတ - တိရိစ ္ဆာန်အားလုံး၏ အသက်ကို သတ်ကောင်းသည်။
အဒိန္နာဒါနာ - အဖွဲ့အစည်းပိုင်၊ အများပိုင်၊ အစိုးရပိုင် ပစ္စည်းခိုးကောင်းသည်။။
ကာမေသု - အမျိုးသမီးကျေနပ်က ကုသိုလ်တောင်ရ၊ မိမိ၏ သားသမီးကို ပွေ့ပိုက်ဖက်ရန်း
နမ်းလျှင်ပင် ကာမေသုမိစ္ဆာစာရထိုက်သည်။
မုသာ ဝါဒ- လိမ်ညာပြောကောင်းသည်။
သုရာ - လူမှန်းသူမှန်းမသိ မူးကွဲနေအောင် မသောက်ရင်ပြီးရော အရက်သောက်ကောင်းသည်။
ဦးဉာဏသည် သူ၏ အဖွဲ့ဝင် အားလုံးတို့အား
သတ်နည်း အမျိုးမျိုး၊
ခိုးနည်း အမျိုးမျိုး၊
လိမ်ညာနည်း အမျိုးမျိုး၊
မူးယစ်သေစာ သုံးစွဲနည်း အမျိုးမျိုးတို့ကို သင်ကြားပေး၏။
(နောက်ပို့စ်များတွင် အကျယ် ရှင်းလင်းသွားပါမည်)
''တစ်ဖန် ဗုဒ္ဓဘာသာအမည်ခံဦးဉာဏ၏ မိုးပြာဂိုဏ်းကြီးသည်
အဘိဓမ္မာပိဋကကို ဘုရားဟော မဟုတ်ဟု ယူကြသည်။
ပိဋကတ်သုံးပုံတို့သည်လည်း ဘုရားဟောအစစ် မဟုတ်ကြဟု ယူကြသည်။
ရှေ့ဘဝနောက်ဘဝမရှိဟု ယူကြသည်။ ကံနှင့်ကံ၏အကျိုးမရှိဟု ယူကြသည်။
သုံးဆယ့်တစ်ဘုံမရှိဟု ယူကြသည်။
ဗြဟ္မာနတ်ငရဲသားစသူတို့သည် လူကောင်းဖြစ်ခိုက်လူကောင်း၏ပုံကြီးမျှသာ ဖြစ်သည်ဟု ယူကြသည်။
ဘုရားရှိခိုးခြင်း ဆင်းတုတော်ပူဇော်ခြင်း ဥပုသ်စောင့်ခြင်းစသည်တို့ကို မပြုသင့်ဟု ယူကြသည်။
နိဗ္ဗာန်နှင့်သံသရာကို အယုံအကြည်မရှိဟု ယူကြသည်။
လူအစစ်သည် လူသာ ဖြစ်သည်။ မူလခန္ခာ ဖြစ်သည်။ ၎င်းကို တရားမရှုရ၊
ရှုလျှင်တရားမဟုတ်ဟု ယူကြသည်။ သမထဘာဝနာဝိပဿနာဘာဝနာတို့ကို
ဘာဝနာမဟုတ်ဟု ယူကြသည်။
ပရမတ္ထတရားတို့ကို အယုံအကြည်မရှိဟု ယူကြသည်။
ကုသိုလ်ကောင်းမှုတို့ကို မပြုကောင်းဟု ယူကြသည်။
လူအစစ်ဖြစ်သော မူလ ခန္ဓာအပေါ်တွင် စွဲထင်တွယ်ကပ်လာကြသည့် ဥပါဒါနက္ခန္ဓာ
အရိပ်တုတို့ကို ပယ်ခွါနိုင်လျှင် တရားဖြစ်သည်။ အရိယာဖြစ်သည်ဟု ယူကြသည်။
ပိဋကတ်ဒေသနာတို့ဖြင့် လူတို့ကို လှည့်စား၍ မိမိတို့ဂိုဏ်းအတွင်း
ဝင်ရောက်လာစေရန် သိမ်းသွင်းကြရမည်ဟု ယူကြသည်။
ကာမရာဂကို အားပေးကြရမည်ဟု ယူကြသည်။
မာရ်နတ်ဆိုသည်မှာ သီးခြားနတ်ဘုံက နတ်မဟုတ်ဟု ယူကြသည်။
ဗြဟ္မာဆိုသည်မှာ သီးခြားဗြဟ္မဘုံက ဗြဟ္မာမဟုတ်-လူသာဖြစ်သည်ဟု ယူကြသည်။
ထေရဝါဒဗုဒ္ဓဘာသာတို့သည် အာကာသခေါ်နတ္ထိဘာဝကို နိဗ္ဗာန်ဟု ထင်မှတ်သူများ
ဖြစ်နေကြသည်ဟု ကျောက်သင်္ဘောဝါဒဖြင့် ထေရဝါဒဗုဒ္ဓဘာသာတို့ကို စွပ်စွဲကြသည်။
မိမိကိုယ်တိုင်သိမြင်ခြင်းဖြင့် အသိအမြင်ပြည့်စုံသည်ဟု ယူကြသည်။
သိဒ္ဓတ္ထဘဝမှ ဗုဒ္ဓဘဝသို့ တိုးတက်လာခြင်း ဘုရားအသိဉာဏ်ရရှိခြင်းသည် ဘာမှမလုပ်ဘဲ
သာမန်လူလိုနေခြင်းကြောင့် ရသည်ဟု ယူကြသည်။
လေးအသင်္ချေ ကမ္ဘာတစ်သိန်းပါရမီဖြည့်ကျင့်ရသည်ဖြစ်၍ဖြစ်လာသော ဗုဒ္ဓကို မိစ္ဆာဗုဒ္ဓဟု ယူကြသည်။
ထေရဝါဒမျက်မှောက် သာသနာဝင်ထေရ်အရှင်တို့ကို အကြီးအကျယ်
ကဲ့ရဲ့ရံှု့ချမှုတို့ကို မရပ်မနား ပြုကြရမည်ဟု ယူကြသည်။
နိဗ္ဗာန်ဆိုသည်မှာ ကိလေသ ကံ ဝိပါက ကင်းကွာနေသည့် မူလကိုယ်ကောင်အစစ်ပင်
ဖြစ်သည်ဟု ယူကြသည်။
ပရမတ်တို့သည် တရားမဟုတ်ဟု ယူကြသည်။
နိဗ္ဗာန်တရားသည် ခန္ဓာကိုယ်အတွင်းမှာ ဖြစ်သည်ဟု ယူကြသည်။
ဥပါဒါန်အစွဲကင်းအောင်နေခြင်းဖြင့် မူလခန္ဓာအတိုင်းတည်လျှင် နိဗ္ဗာန်ရနေသူဟု ယူကြသည်။
ထို့ကြောင့် မိမိကိုယ်ခန္ဓာကို ကိုယ်ခန္ဓာအတိုင်းထားဟု ယူကြသည်။
အကုသိုလ်မှုကျွမ်းကျင်ခြင်း ကိုယ်ကိုယ်ကိုအစိုးရခြင်းစသည်တို့ကို အဘိညာဏ်ဟုယူခြင်းတို့ကိုလည်း
ယူကြပါသည်။
အရှင်ဝရသာမိ
https://shinsami.blogspot.com
0 comments:
Post a Comment
ဂုဏ်သိက္ခာရှိရှိ ပညာရှင်ဆန်ဆန် အပြုသဘောဆောင်တဲ့ comment ပေးမယ်လို့
သင့်ကို ယုံကြည်ပါသည်၊