ဦးအေးမောင်၏ ‘ဗုဒ္ဓနှင့်ဗုဒ္ဓဝါဒ’ အမည်ရှိစာအုပ်ကြီးသည် ပိဋကတ်သုံးပုံတို့ကို အကုန်နီးပါးမျှ ပယ်ချထားသည့် စာအုပ်ကြီးဖြစ်၍ ၁၉၆၄ ခုနှစ်နောက်ပိုင်းတစ်လျှောက်လုံးအပိတ်ခံထားရပါသည်။
သို့သော်လည်း ၂၀၀၄ ခုနှစ်တွင် ပါရမီစာပေမှ
ပြန်လည်ထွက်ပေါ်လာရာ တစ်အုပ်လျှင် ကျပ် ၆၀၀၀ ဖြင့် ဈေးကွက်ဝင်လာပါသည်။
ယခုအထိ ရောင်းချနေဆဲပင် ရှိပါသေးသည်။
၎င်းစာအုပ်ကြီး၏ အကျိုးဆက်အနေဖြင့် ပိဋကတ်တော်တို့ကို တစ်အုပ်၊ တစ်သုတ် ပြည့်ပြည့်စုံစုံ မဖတ်ဖူးကြဘဲ ပိဋကတ်တွေကအမှားတွေဖြစ်မှာပါဟု ပြောဆိုတတ်သူများ တိုးပွားလာကြပါသည်။
အဘိဓမ္မာပယ်ဝါဒများလည်း အားကြီးလာကြပါသည်။
၎င်းစာအုပ်ကြီး၏ ခေတ်အဆက်ဆက်သံဃာတော်တို့အား စော်ကားထားမှုတို့နှင့်
မူလဗုဒ္ဓဝင်ဒေသနာတော်ကိုဖျက်ဆီးထားမှု၊
ပိဋကတ်တော်ကို ချေဖျက်ထားမှုစသည်တို့ကို
အရှင်ကောဝိဒ(ယော)က ပြုစုစိစစ်ပြ၍ ‘ဗုဒ္ဓ၏ဗုဒ္ဓ’ စာအုပ်တွင် ဖော်ပြထားပါသည်။
ဆရာကြီးပါရဂူ၏ဘာသာမဲ့ရုပ်ဝါဒ
စာရေးဆရာကြီးပါရဂူ၏ဘာသာမဲ့ရုပ်ဝါဒသဘောများသည်ကားအထင်အရှားပင် ဆက်တိုက်ကြီးထွားလာကြောင်း တွေ့ရပါသည်။
ယင်းတို့နှင့် စပ်လျဉ်း၍ ထေရဝါဒဗုဒ္ဓဘာသာဝင်များ သတိထားနိုင်စိမ့်သောငှာ
ဆောင်းပါးရှင်ပညာဏကာရီနှင့်
သောတောဒကတို့က ဓမ္မရံသီ၊ ဓမ္မရတနာမဂ္ဂဇင်းတို့တွင် သိဒ္ဓတ္ထဝတ္ထု(ဆောင်းပါးတစ်ပုဒ်)၊
စိတြလေခါ (ဆောင်းပါးတစ်ပုဒ်)၊
ဗုဒ္ဓဒိုင်ယာရီ (ဆောင်းပါးလေးပုဒ်)၊
နိဗ္ဗာန်ဝတ္ထု (ဆောင်းပါးတစ်ပုဒ်)၊
ကံဝတ္ထု (ဆောင်းပါးတစ်ပုဒ်)၊
ဒိဗျာဝတ္ထု(ဆောင်းပါးတစ်ပုဒ်)တို့ဖြင့် ရှင်းလင်းတင်ပြခဲ့ကြောင်း တွေ့သိရပါသည်။
ဆရာပါရဂူ၏ ဝတ္ထုကြီးများတွင် ရုပ်ဝါဒလည်း လွှမ်းမိုး၍ ဟိန္ဒူဝါဒ (အတ္တ-အတ္တမာ)လည်း လွှမ်းမိုးနေလေရာ ဗုဒ္ဓဘာသာလာ ကံနှင့်ကံ၏အကျိုးသဘောတို့နှင့် မညီပုံတို့ကို ဇောင်းပေးတင်ပြထားကြောင်း သိရပါသည်။
တန့်ကြည်တောင်ဦးသောမဗုဒ္ဓိဦးဆောင်သည့် အဓမ္မဝါဒ
ပစ္စုပ္ပန်ကမ္မဝါဒဂိုဏ်း၏ အဘိဉာဏ်ဆိုင်ရာယူပုံတို့သည် တန့်ကြည်တောင် ဆရာတော်ဦးသောမဗုဒ္ဓိ၏ ၂၀၀၁ ခုနှစ် ဝန်းကျင်က အမှုဖြစ်ခဲ့သော အဓမ္မဝါဒဟောင်းကြီးနှင့် တူညီနေကြပါသည်။ ယင်းဂိုဏ်းကြီးသည် ယခုအခါ ပုဂံနယ်တွင် အလွန်စည်ပင်ကြီးထွားလျက်ရှိကြောင်း သိရပါသည်။
ဦးကျော်ဟိန်း၏ ဖြစ်လာတော့မည့် အဓမ္မဝါဒ
ပစ္စုပ္ပန်ကမ္မဝါဒီတို့သည် ဘုရားဟောဒေသနာတို့ကိုယူ၍ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တို့အား လှည့်စားဖျက်ဆီးနေကြသကဲ့သို့ ဗုဒ္ဓဘာသာယောင်ဆောင်လျက် ဗုဒ္ဓတရားယောင်ဖြင့် မိမိ၏ဝါဒသစ်ကို ထူထောင်စပြုနေသည့် ပုဂ္ဂိုလ်၊
အကြောင်းအရာတစ်ခုလည်း ယခုအခါတွင် စတင်ဖြစ်ပေါ်နေကြောင်း သိရပါသည်။
ယင်းပုဂ္ဂိုလ်သည်ကား ရုပ်ရှင်မင်းသားကြီး ဦးကျော်ဟိန်းပင်ဖြစ်ပါသည်။
ရုပ်ရှင်မင်းသားကြီး ဦးကျော်ဟိန်းနှင့် ပတ်သက်၍
ဆောင်းပါးရှင်ဒေါက်တာခင်ဇော်လွင်(သုခချမ်းသာ)က
‘ဦးကျော်(သို့မဟုတ်)အဝိဇ္ဇာလောင်းရိပ်အောက်ကလူ’ ဆောင်းပါးကို
ဓမ္မရံသီမဂ္ဂဇင်းတွင် ‘လောင်းရိပ်အောက်က ထွက်ခဲ့ပါ’ အမည်ဖြင့် ဖော်ပြခဲ့ပြီး ဖြစ်ပါသည်။
(မေတ္တာတံခွန်အသင်းက မူရင်းဆောင်းပါးကို ထေရဝါဒဓမ္မဒါနအဖြစ် ဖတ်ရှုလိုသူများကို ဒါနပြုပါသည်။)
ထို့ပြင် မေတ္တာတံခွန်အသင်းက ဦးကျော်ဟိန်းဝါဒနှင့်ပတ်သက်၍
စစ်ကိုင်းခင်မကန်ဆရာတော် အရှင်ခေမိန္ဒထံသို့ သွားရောက်လျှောက်ထားခဲ့ရာ ဆရာတော်က စာရေး၍ ဖြေကြားပေးသည့်အပြင် တရားပွဲများတွင်လည်း
‘သာသနာပြုမှာလား၊
သာသနာဖျက်မှာလား’ အမည်ဖြင့် လှည့်လည်ဟောပြောပေးခဲ့ပါသည်။
ချစ်ငယ်(ဒဿန)(ဗုဒ္ဓစာပေဆု)၏ အဓမ္မဝါဒ
ချစ်ငယ် (ဒဿန) (ဗုဒ္ဓစာပေဆု)၏
ဂိုဏ်းကြီးသည်လည်းတစ်နေ့တစ်ခြားကြီးထွားလာနေကြောင်းသိရပါသည်။
ယင်းဂိုဏ်း၏ဌာနချုပ်မှာ အမရပူရမြို့ဟောင်းတွင် တည်ရှိပါသည်။
၎င်းတို့သည် နိဗ္ဗာန်၊ ရဟန္တာ၊ ဝိပဿနာစသည်ဖြင့် နာမည်ကြီးကြီး စာလုံးကြီးကြီးများ တွင်တွင်သုံးလျက် သူတို့သည်သာလျှင်
မြန်မာပြည်သာသနာတော်ကြီး၏ ဂုဏ်ဆောင် အရိယာ ဆရာ၊ တပည့်များဖြစ်ကြောင်း တွင်တွင်ကြီး ကြေညာနေကြပါသည်။
သို့ရာတွင် ဆရာက မည်သူမည်ဝါဟူ၍ပင် ဖော်ထုတ်နိုင်ခြင်းမရှိကြချေ။
အဘယ့်ကြောင့်နည်းဟူမူ အကြောင်းအခိုင်အမာရှိပါသည်။
၎င်းတို့၏ စာအုပ်များကို အကြောင်းညီညွတ်သောအခါတွင် ကြည့်ရှုသုံးသပ်ကြလိမ့်မည်သာ ဖြစ်ပါသည်။ ဆောင်းပါးတစ်ပုဒ်မျှကိုမူ ၂၀၀၇ ခုနှစ်၊ သြဂုတ်လထုတ်၊ ဓမ္မရံသီမဂ္ဂဇင်းတွင် ပြည်သူများ သတိထားနိုင်ကြရန် အမြည်းသဘောအဖြစ် တင်ပြပေးခဲ့ပြီး ဖြစ်ပါသည်။
ချစ်ငယ်(ဒဿန)သည် ၂၀၀၈ ခုနှစ်တွင် မြန်မာ့ရုပ်မြင်သံကြား MRTV-4 မှနေ၍ ဗုဒ္ဓစာပေဆိုင်ရာများကို ဟောပြောပြသသည်အထိ အောင်မြင်ပေါက်မြောက်ခဲ့ပါသည်။
(ယခုအခါ ယင်းအစီအစဉ်များကို ထုတ်လွှင့်ခြင်းကို မတွေ့ရတော့ပေ။)
‘ဦးေက်ာ္(သုိ႔မဟုတ္)အ၀ိဇၨာေလာင္းရိပ္ေအာက္ကလူ’ ေဆာင္းပါးကုိ တပည္.ေတာ္ ဖတ္ခ်င္လို.ေဝမွ်ပါဘုရား။
ReplyDeleteကုိစုိး ေရ ဦးဇင္း အခ်ိန္ေပးျပီးေတာ႔ ၾကဳိးစားတင္ေပးပါမယ္ေနာ္
ReplyDeleteဖတ္ရွဴေပးတဲ႔ အတြက္ ေက်းဇူးပါ
ျဖန္႔ေ၀ျခင္းျဖင္႔ သာသနာျပဳေပးပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိခ်င္ပါတယ္
အရွင္ ဘုရား . တပည့္ေတာ္တို႔ ရဲ့ ကိုးကြယ္ေသာ ဘုရားရွင္သည္ . မည္သည့္အယူဝါဒကိုမွ် မပုတ္ခတ္ မေစာ္ကား ပဲ အမွန္တရားမ်ားကို ေျပာၾကားသြားခဲဲ့ပါတယ္ .. ယခု အရွင္ဘုရား ေရးသားထားေသာစာမ်ားကေတာ့ .. ... ...." လူတဦးတေယာက္ရဲ့ စိတ္ အၾကံအစည္ကို အရိယာ သူေတာင္စင္ ဘုရားရွင္ ရဟန္းႏၱာ စစ္စစ္ျဖစ္တဲ့သူမ်ားမွ သိၾကပါတယ္ ဘုရား .. အခု အရွင္ဘုရားက ဆရာေတာ္ ဦးေကာသလ ကို အဓၶမ ဝါဒီလို႔ သတ္မွတ္တာဟာ .. အရွင္ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဥာဏ္ေတာ္သိေနျပီလား . ဒါမွ မဟုတ္ စာေပ က်မ္းဂန္မ်ားအရလား .. ဒါမွ မဟုတ္ ယုတၱိရွိလို႔ သတ္မွတ္တာလား ..
ReplyDeleteတပည့္ေတာ္ မသိလို႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားတာပါ ဘုရား ..
((((" လူတဦးတေယာက္ရဲ့ စိတ္ အၾကံအစည္ကို အရိယာ သူေတာင္စင္ ဘုရားရွင္ ရဟန္းႏၱာ စစ္စစ္ျဖစ္တဲ့သူမ်ားမွ သိၾကပါတယ္ ဘုရား .. အခု အရွင္ဘုရားက ဆရာေတာ္ ဦးေကာသလ ကို အဓၶမ ဝါဒီလို႔ သတ္မွတ္တာဟာ .. အရွင္ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဥာဏ္ေတာ္သိေနျပီလား . ဒါမွ မဟုတ္ စာေပ က်မ္းဂန္မ်ားအရလား .. ဒါမွ မဟုတ္ ယုတၱိရွိလို႔ သတ္မွတ္တာလား ..)))))
ReplyDeleteဦးေကာသလႅ ကို အဓမၼ၀ါဒီိ အျဖစ္သတ္မွတ္တာ
ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာေျပာညြန္ခဲ႔ တဲ႔ သုတၱန္ ၀ိနည္း အဘိဓမၼာ ဆုိတဲ႔
ပိဋကတ္ေတာ္ေတြ နဲ႔ မညီညြတ္လုိ႔ သတ္မွတ္တာပါ
စာေပက်မ္းဂန္ေတြထဲမွာ မပါတဲ႔ ဘုရားေဟာမဟုတ္တဲ႔ တရားေတြကို
မသိနားမလည္တဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကို လိမ္လည္ ေဟာၾကားေနလုိ႔ အဓမၼ၀ါဒီအျဖစ္ သတ္မွတ္တာပါ
(((အရွင္ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဥာဏ္ေတာ္သိေနျပီလား .)))
ဥာဏ္ေတာ္ သိဖုိ႔ မေျပာနဲ႔ ႏုိ႔နံ႕ေတာင္ မစဥ္ေသးတဲ႔
ဦးဇင္း တပါးပါပဲ
ေျပာရင္ဗ်ာ လူေလာကထဲ ေရာက္တာ မၾကာေသးဘူး
ေလ႔လာေနတဲ႔ ဦးဇင္းတပါး ဓမၼစစ္စစ္ကုိသာ ေလ႔လာေနတဲ႔ သူ
က်န္တာ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး
ယုတၱိရွိလုိ႔ သတ္မွတ္တာလား ဆုိရေအာင္
ယုတၱိရွိတယ္လုိ႔ တုိင္းတာျပီး ဦးဇင္း တင္ျပထားသလား
ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ေတြ နဲ႔ မညီလုိ႔ ႏွဳိင္ယွဥ္ျပီး တင္ထားသလား
အဲဒါကို အရင္ေလ႔လာပါအုံး
စာကုိ အရင္ ဖတ္ပါအုံး
မသိရင္ သိေအာင္လုပ္ရပါတယ္
အရွင္ဝရသာမိ ခင္ဗ်ား
ReplyDeleteဦးခ်စ္ငယ္၏ အေၾကာင္းအရာေနာက္ေၾကာင္းႏွင့္ ဦးခ်စ္ငယ္ေရးသားထားေသာ စာအုပ္မ်ား IBCတြင္ျပဳလုပ္ေသာ နိဗၺာန္အေမးအေျဖမ်ား MRTV4 တြင္ ထုတ္လႊင့္မႈမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာပါအုန္း ခင္ဗ်ား။ မေလ့လာဘဲ အေပၚယံ အကဲခတ္ၿပီး ငါ့ေလာက္မွ စာမတက္ဘဲ နိဗၺာန္ အေၾကာင္းေျပာေနသူသည္ အဓမၼဝါဒဟု စြပ္စြဲေျပာၾကားျခင္းသည္ လြန္စြာမွ ေအာက္တန္းက်ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
ဦးခ်စ္ငယ္သည္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပါတ္သက္၍၎ နိဗၺာန္ႏွင့္ပါတ္သက္၍၎ တရားသျဖင့္ ေဆြးေႏြးရန္ အၿမဲတမ္း တံခါးဖြင့္ထားပါတယ္ခင္ဗ်ား။
အရွင္ဝရသာမိေကာ နိဗၺာန္ႏွင့္ပါတ္သက္၍ ရွင္းလင္း ေဟာၾကား ျပသႏိုင္ပါသလားခင္ဗ်ား။
မိုးဂုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားတဲ့အထဲတြင္ လူမိုက္ေသလွ်င္ပုပ္ၿပီး လူလိမၼာေသလွ်င္ မပုပ္ဘူး ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
၁။ ဗုဒၶဘာသာတို့၏ပန္းတိုင္သည္ မည္သည့္အရာျဖစ္ပါသလဲခင္ဗ်ား။
၂။ ရဟန္းဝတ္ျခင္းသည္ သာသနာျပဳရာေရာက္ပါ့မလား။ စာသင္စာတက္ရုံႏွင့္ၿပီးပါ့မလား။ အက်င့္တရားမက်င့္ပဲ တရားမရပဲ တရားေဟာၿပီး နိဗၺာန္ပို႔ႏိုင္ပါသလား။