Friday, October 30, 2009

ဗုဒ္ဓသာသနာကို ဖျက်စီးနေသော မိုးပြာဂိုဏ်းအကြောင်း သိကောင်းစရာ (၅)

အခါတစ်ပါးမှာ အနာထပိဏ်သူဌေးက တိတ္ထိတွေရဲ့ကျောင်းကိုသွားပြီးတော့ အယူဝါဒ
စစ်ထိုးပါတယ်၊ တိတ္ထိတွေက သင်ဘာအယူရှိသလဲ လို့မေးတယ်
အနာထပိဏ်သူဌေးက ငါ မြတ်စွာဘုရားရဲ့အယူဝါဒအားလုံးကို မသိဘူးတဲ့
အဲဒါဆိုရင် ရဟန်းတွေကကော ဘာအယူရှိသလဲတဲ့
ရဟန်းတွေရဲ့အယူ အကုန်လုံးကို ငါမသိဘူး တဲ့
အဲဒါဆိုရင် သင်ကကော တဲ့
အဲဒီမှာ အနာထိပိဏ်သူဌေးက ပြန်ပြောပါတယ်
ငါ့အယူကိုသိချင်ရင် မင်းတို့ အယူကိုအရင်ပြောကြပေါ့ အဲဒီတော့ ဒိဌိတွေက သူတို့အယူဖြစ်တဲ့
သဿတ ဥစ္ဆေဒ တို့ကို အကုန်ပြောပါတယ်။

အနာထိပိဏ်သူဌေးကြီးကလည်း အေးအေးဆေးဆေး ထိုင်နားထောင်လို့လည်းပြီးရော
တလုံးချင်းခေါင်းငုံ့ပြီး နေရအောင်
အရှက်ရလောက်အောင်
မျက်နှာမသာမယာဖြစ်အောင်
တခွန်းတလေမှ ပြန်မပြောနိုင်အောင် ခေါင်းမထောင်နိုင်အောင် ပြန်နှိပ်ကွပ်တယ်၊
တိတ္ထိတွေရဲ့အယူ ဘာကြောင့်ဖြစ်ပေါ်လာရသလဲဆိုတာကို ပြော ဆိုပြီး နှိပ်ကွပ်တယ်၊
အဲဒီမှာ တိတ္ထိတွေ အရှုံးကြီးရှုံးပြီး သူဌေးကြီးကိုဘာမှပြန်မပြောနိုင်တော့ သူဌေးကြီးလည်း
တိတ္ထိတွေရဲ့ကျောင်းမှ ပြန်၍ မြတ်စွာဘုရားထံကိုသွားပြီးတော့ အကြောင်းစုံကို
မြတ်စွာဘုရားအား ဝမ်းသာ အားရလျှောက်ပြပါတယ်။

အဲဒီမှာ မြတ်စွာဘုရားက သာဓု ခေါ်ပါတယ်၊
နောင်မလုပ်ပါနဲ့ကွာ သူတို့ဘာသာသူတို့ အယူမှားတာ နေပါစေ
ကမ္မသကာပေါ့ဆိုတဲ့ စကားမျိုးကို ဘုရားမသုံးပါဘူး။

“သာဓု သာဓု ဂဟပတိ - သူဌေးကြီး ကောင်းတယ် ကောင်းတယ်”

“ဧဝံ ဟောတေ မောဃပုရိသာ ကာလေန ကာလံ သဟဓမ္မေန သုနိဂ္ဂဟိတံ နိဂ္ဂဟေတဗ္ဗာ -
ဒီလိုပဲ ဒီအလကားကောင်တွေကို၊ နိဂ္ဂဟေတဗ္ဗာ - နှိပ်ကွပ်ရမယ် ဘယ်လို နှိပ်ကွပ်ရမလဲဆိုရင်
သုနိဂ္ဂဟိတံ - ကောင်းကောင်းကို နှိပ်ကွပ်ဆုံးမရမယ် တဲ့
ဒါပေမယ့် အသားလွတ်ကြီး လားဆိုတော့ မဟုတ်ပါဘူး -
သဟဓမ္မေန - ယုတ္တိယုတ္တန်ပြပြီးတော့ ဆုံးမကွ”
ဆိုပြီး ဘုရားက ဆုံးမသွန်သင် ပေးခဲ့ပါတယ်။
တစ်ခါတရံပဲလားဆိုတော့ မဟုတ်သေးပါဘူး၊
ကာလေန ကာလံ - ရံဖန် ရံခါ အခါခွင့် သင့်ရင် သင့်သလို
အခွင့်အရေးရရင် ရသလို
ကြုံရင် ကြုံသလို နှိပ်သာနှိပ်ကွပ်ကွာဆိုပြီး ဆုံးမခဲ့တာပါပဲ၊
 အနာထပိဏ် သူဌေးကြီးကိုလည်း ချီးမွမ်းတော်မူပါတယ်။

သူဌေးကြီး ပြန်သွားတဲ့အခါမှာ
မြတ်စွာဘုရားက ရဟန်းပရိသတ် ကို မိန့်ပါတယ်...

“ယောသိတော ဘိက္ခေ၀ ဘိက္ခူ ဣမသ္မိ ံဝဿသရူပ သပနေ ္တာ ဣမသ္မိ ံ ဓမ္မဝိနယေ -

ချစ်သားတို့ ငါဘုရားရဲ့သာသနာတော်မှာ အသက်တစ်ရာ
ဝါတစ်ရာ့နှစ်ဆယ်ရတဲ့ပုဂ္ဂိုလ် ဖြစ်စေကာမူ၊
သောဟိ ဧ၀ မေဝံ အညတိတ္ထိယေ ပရိဗ္ဗာဇကေ သုနိဂ္ဂဟိတံ နိဂ္ဂဏေယျ -
ဝါ တစ်ရာရလို့ အသက်တစ်ရာ့နှစ်ဆယ်ရတဲ့ မထေရ်ကြီးဖြစ်စေ ထိုင်မနေရဘူး
သာသနာပဖြစ်တဲ့ တခြားသော တိတ္ထိတွေကို ဒီပုံဒီနည်းနဲ့ ကောင်းကောင်း နှိပ်ကွပ်ဆုံးမရမယ် -
ဘယ်လိုလဲဆိုတော့
ယထာတံ အနာထပိဏ္ဍိကေန ဂဟပတိနာ နိဂ္ဂဟိတာ -
သူဌေးကြီး ဆုံးမသလိုမျိုး ဆုံးမရမယ်” လို့ မိန့်တော်မူပါတယ်။

ထိုကဲ့သို့ ဗုဒ္ဓဘုရားရှင် ဆုံးမတော် မူသည့်အတိုင်း သာသနာတော်၌ ပေါ်ပေါက်နေသော
မိုးပြာကဲ့သို့သော မိစ္ဆာကောင်များကို နှိပ်ကွပ်ဆုံးမဖို့ ဘုရား၏ တပည့်သားများ ဖြစ်ကြကုန်သော
ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တိုင်းမှာ တာဝန်ရှိပါတယ်။ ကိုယ်နှင့် မဆိုင်သလို ကြောင့်ကြမဲ့ မနေကြပါနဲ့၊
သတင်းဖြန့်ဝေခြင်းစသော မိမိ တတ်စွမ်းသမျှတို့ဖြင့် နှိပ်ကွပ်ဆုံးမ၍ ဘုရားရှင်၏
သာသနာကာကွယ်ကြဖို့ ထပ်မံ၍ တိုက်တွန်းပါရစေ။

****************************************************************

''နိုင်ငံတော်ပိုင် အဖွဲ့စည်းပိုင် ပစ္စည်းခိုးတာဟာ အဒိန္နာဒါနကံ မထိုက် သီလမပျက် ''




ဦးဉာဏက - 

''ဂရုဓမ္မသီလထဲက မခိုးရသိက္ခာပုဒ်ရဲ့ အနက်မှာနည်းနည်းပါး ခိုးယူမှု မပါဝင်ဘူး။ ဒါသိဖို့လိုတယ်။
ဒါကလေး လောက်တောင် လိုက်နာဖို့ဖြစ်လာရင် ဒီသီလဟာ လူတွေမလိုက်နာနိုင်ဖြစ်လာမယ်
လူမလိုက်နာတဲ့ဟာကို ဘုရားက တရားလို့လုပ်ဘူး ''
( ဦးဉာဏ၏ ဘုရား၊ စာ- ၁၄၅ )

'' ဒါတွေကိုထောက်ပြီး အသေးအမွှားခိုးမှုဟာ မဂ်သီလဖြစ်တဲ့ ဂရုဓမ္မသီလ မဖြစ်ဘူး။
ဒါဟာ ဘုရားဖွင့်တဲ့ ဂရုဓမ္မသီလ မခိုးရ၊ သိက္ခာပုဒ်ရဲ့အနက်ပဲ ဒါရဲ့အနက်ကို
ဘုရားဖွင့်တာကျန်ပါသေးတယ် ဆက်ဖွင့်ရအောင်။ ''
( ဘုရား၊ စာ- ၁၄၇ )

''မဂ်သီလဖြစ်တဲ့ ဂရုဓမ္မသီလ မခိုးရ သိက္ခာပုဒ်အရမှာ လူပိုင်မဟုတ်တဲ့
ပစ္စည်းအများအပြားခိုးယူခြင်း မပါဝင်ဘူး။
သူပိုင်မဟုတ်တဲ့ပစ္စည်းအများအပြားကို ခိုးယူပေမယ့် ခိုးရင်သီလမပျက်ဘူးလို့ ဆိုလိုတယ်။
ဒါကိုတော် တော်ကြီး သိဖို့ကောင်းတယ်။ သူမဟုတ် သူပိုင်တဲ့ပစ္စည်း ခိုးမိပြီး
စိတ်ပျက်နေကြသူတွေ အများကြီးရှိတယ်။ ဒါဆုတ်ယုတ်ဖို့ပဲ။ ''
( ဘုရား၊ စာ- ၁၄၇/၈ )

'' နိုင်ငံတော်ဆိုတာ နတ်ကြီးတစ်ပါးပါပဲ။ မြို့၊ ရွာဆိုတာတွေလည်း နတ်တွေပဲ သမဝါယမအဖွဲ့
ရဲအဖွဲ့၊ မီးသတ်အဖွဲ့၊ စစ်တပ်အဖွဲ့ သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးအဖွဲ့၊ ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးအဖွဲ့၊ ဒါတွေလည်း
နတ်တွေပဲ နတ်တွေနတ်ဖြစ်ကြောင်း ရှင်းရင်သိပ်ရှည်သွားမယ် အကျဉ်းချုပ်လိုက်ရင်တော့ လူတစ်ဦးချင်း
ပုဂ္ဂလိကပိုင် မဟုတ်တဲ့ ပစ္စည်းတွေဟာ နတ်ပိုင်ပစ္စည်းတွေပဲ။
( ဘုရား၊စာ- ၁၄၉ )

''လူနဲ့နတ်တို့ ဒီလိုခွဲရမှာဖြစ်တယ်။ လူအစုအမှတ်တွေဟာ လူဆိုတဲ့ဂုဏ်ရည်က ကျော်သွားပြီ။
အဲဒီလူတွေ ပိုင်တဲ့ ပစ္စည်းဟာ လူပိုင်ပစ္စည်းအဖြစ်ကိုကျော်ပြီး နတ်ပိုင်ပစ္စည်းဖြစ်သွားတယ် အဲဒီပစ္စည်းကို
ခိုးယူခြင်းဟာ ဒီသီလ သိက္ခာမှာ အခိုးမမြောက်ဘူး သီလမပျက်သေးဘူးပေါ့။
( ဘုရား၊ စာ- ၁၅ဝ )

'' နိုင်ငံပစ္စည်းခိုးတာဟာ ဂရုဓမ္မသီလ မခိုးရသိက္ခာပုဒ်မပျက်ဘူး။
ပစ္စည်းပိုင်သူဟာ ပုဂ္ဂလိကမဟုတ်ဘဲ နိုင်ငံတော်ဖြစ်နေလို့ပဲ။
သမဝါယမပိုင်၊ မြို့ပိုင်၊ ရွာပိုင်၊ အဖွဲ့အစည်းပိုင်၊ ဌာနဆိုင်ရာပိုင် ပစ္စည်းတွေ
ခိုးတာလည်း ဂရုဓမ္မသီလမခိုးရ သိက္ခာပုဒ်အရ အခိုးမမြောက်ဘူး။ ''
( ဘုရား၊စာ- ၁၅၁ )

*******************************************************


ဦးဉာဏ၏ အထက်ပါဟောပြောချက်တို့ကို အဌကထာဆရာတို့၏ 

အဆိုနှင့် ညှိနှိုင်းတိုက်ဆိုင်ကြည့်သော အခါ -


သံယုတ်စသော အဋ္ဌကထာတို့၌

'' အဒိန္နဿ အာဒါနံ အဒိန္နာဒါနံ။ ပရဿ ဟရဏံ ထေယံျ စောရိကာတိ ဝုတ္တံ ဟောတိ။

(သံ၊ဋ္ဌ၊၂၊၁၃၄။ ဣတိဝုတ်၊ ဋ္ဌ၊၂၁၈။ မ၊ ဌ၊ ၁၊ ၂ဝ၂။ အဘိ၊ ဌ၊ ၁၊၁၄၁)

အရှင်သည် ကိုယ်နှုတ်ဖြင့် မပေးအပ်သော သူတစ်ပါးဥစ္စာကို ခိုးယူခြင်းသည် အဒိန္နာဒါနမည်၏။
သူတစ်ပါး ဥစ္စာကို ဆောင်ခြင်း၊ ခိုးခြင်း၊ ဝှက်ခြင်းဟု ဆိုလိုခြင်းဖြစ်၏။'' ဟု
ဖွင့်ဆိုထားသောကြောင့် 'သူတစ်ပါး ဥစ္စာကို ခိုးယူ ခြင်းမှ ရှောင်ကြဉ်ပါ၏။ 'ဟု ဆိုရာ၌
သူတစ်ပါးဟူသည် မိမိမှတပါး အခြားသော
သူတို့ကို သူတပါးဟု ဆိုရပါသည်။

သံယုတ်အဌကထာစသည်တို့၌ -

'' အဒိန္နန္တိ ပရပရိဂ္ဂဟိတံ၊ (သံ၊ ဌ၊ ၂၊ ၁၃၄)

အဒိန္နံဆိုတာ သူတပါးတို့ သိမ်းဆည်းထားအပ်သော ဥစ္စာတည်း '' ဟု ဖွင့်သလို၊

ကင်္ခါဝိတရဏီအဋ္ဌကထာ စာမျက်နှာ (၁၁၅) ၌လည်း -
'' အဒိန္နန္တိ အညဿ မနုဿဇာတိကဿ သန္တကံ။
အဒိန္နံဆိုတာ မိမိမှ တပါး အခြားသော လူဇာတ်ရှိသူ၏ ဥစ္စာတည်း '' ဟု ဖွင့်ဆိုထား၏။

ထို့ကြောင့် မိမိမှတပါး အခြားသူ တစ်ဦးတစ်ယောက်ပိုင် ပစ္စည်းဖြစ်စေ၊
နိုင်ငံတော်ပိုင် ပစ္စည်းဖြစ်စေ၊
ရပ်ကွက်ပိုင်ပစ္စည်းဖြစ်စေ၊
အဖွဲ့အစည်းပိုင်ပစ္စည်းဖြစ်စေ ခိုးယူပါက
အဒိန္နာဒါနပင်ဖြစ်ပါသည်။

အဒိန္နာဒါနကံ၌ -
၁။ သူတပါးဥစ္စာဖြစ်ခြင်း၊
၂။ သူတပါးဥစ္စာဟု သိခြင်း၊
၃။ ခိုးယူလိုသော စိတ်ရှိခြင်း၊
၄။ ခိုးယူကြောင်းဖြစ်သော ကိုယ်မှု၊ နှုတ်မှု လုံးလတစ်ခုခုကို ပြုခြင်း၊
၅။ ခိုးယူခြင်း ဟူသော ဤအင်္ဂါ (၅)ချက်နှင့်ပြည့်စုံလျှင် အဒိန္နာဒါနကံ မြောက်ပါ၏။
(ခုဒ္ဒက၊ ဋ္ဌ၊ ၂၁။ အဘိ၊ ဋ္ဌ၊ ၁၊ ၁၄၁)

ဘုရားရှင် ဟောတော်မူသော တရားတော်တို့နှင့် ဦးဉာဏ ၏ သတ်နည်းအမျိုးမျိုး၊
ခိုးနည်းအမျိုးမျိုးတို့ကို သင်ကြားပြသနေသော ဟောပြောချက်များ တိုက်ဆိုင်ကြည့်သောအခါ
သိနိုင်ပါလိမ့်မည်။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် သူတော်စင် အပေါင်း သတိထား၍ ရှောင်ရှားနိုင်ကြပါစေ။


အရှင်ဝရသာမိ 
https://shinsami.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

ဂုဏ်သိက္ခာရှိရှိ ပညာရှင်ဆန်ဆန် အပြုသဘောဆောင်တဲ့ comment ပေးမယ်လို့
သင့်ကို ယုံကြည်ပါသည်၊